lauantai 14. kesäkuuta 2014

Sitä sun tätä - enimmäkseen tangoa

Hetki on vierähtänyt viimeisestä blogikirjoituksesta, mutta nyt minulla kerrankin on hyvä syy tähän hiljaiseloon. Viime viikot ovat kuluneet fitnessin sijasta tangon maailmassa. Isosiskoni Piritta Venho osallistuu Seinäjoen Tangomarkkinoille tavoitteenaan ei enempää, eikä vähempää kuin se kaikista kirkkain kruunu. Miten minä sitten sovin tähän yhtälöön? Noh, olen jo jonkin aikaa harjoitellut ruokaohjeiden ja treeniohjelmien tekoa. Haaveissa olisi päästä tekemään pt:n hommia oikein urakalla, joten minulla on muutama harjoitusasiakas. Siskoni Piritta on yksi heistä.

Pääsiäisenä laadin Pirittalle ruokaohjeen, tavoitteena saada häneltä 10 kiloa pois heinäkuun puoleen väliin mennessä. Tunnollisena ihmisenä Piritta on noudattanut ohjeita pilkulleen ja kuusi viikkoa aloituksen jälkeen Pirittalta oli pudonnut painoa jo 8,1 kg. Tämä siis pelkästään laatimiani ruokaohjeita noudattamalla. Hyvä tyttö :) Aamulenkit ovat olleet mukana, koska laulamisessa myös hyvä kunto on erittäin tärkeää.

Piritta on edennyt jo kuuden parhaan naislaulajan joukkoon, eli Seinäjoki kutsuu heinäkuussa. Koska olen työttömänä, minulla on ollut aikaa kulkea Pirittan mukana karsinnoissa ja toimia assarin roolissa. Minä olen se natsi, joka laatii ruoka-aikataulut paperille, raahaan kylmälaukkua paikasta toiseen, huolehdin, että Piritta syö eväänsä oikeaan aikaan ja nipotan aikatauluista. Ja nautin joka hetkestä! Olen ollut mukana myös Pirittan stailauksessa ja yhdessä olemme miettineet vaatetukset, korut, hiukset, kengät ym. Minulla on taustalla media-alan koulutus, josta on ollut todella paljon hyötyä kilpailun edetessä. Pirittan lookki onkin ollut erittäin onnistunut (vaikka itse sanonkin :) ) Tietysti lauluääni ja tangon tulkitseminen ovat pääasia ja ne hoituukin Pirittalta upeasti.
Turun karsinnoissa Hansassa.

Todistusaineistoa, että Piritta syö eväitään mun valvovan silmän alla :)

Aikatauluista ynnä muista käytännön asioista huolehtiminen sujuu minulta sen verran mallikkaasti, että kuljen Pirittan mukana koko tämän antoisan tangomatkan. Näin Piritta pystyy keskittymään täysillä laulamiseen, yleisölle esiintymiseen ja antamaan kaiken energiansa ihmisille. Minä sen sijaan saan arvokasta kokemusta ruokaohjeiden laatimisesta ja näen läheltä miten mikäkin vaikuttaa Pirittan painoon ja kroppaan ylipäätään. Win-win-situation niin sanotusti :)

En suinkaan ole unohtanut omaa fitness-harrastustani ja omat evääni kulkevat mukanani siinä missä Pirittankin. Salitreenien makuun pääsin tällä viikolla pariin otteeseen kun taas piti painaa jarrua ja ottaa lepoa. Maanantaina alkanut kurkkukipu ja flunssa yltyivät sen verran pahaksi, että lekuriin oli mentävä. Keuhkot ovat onneksi puhtaat, mutta totaalilepoa ensi keskiviikkoon saakka. Plaah.

Olin kuntotsekissä eilen ja sama tuomio tuli valkuilta: lepoa ja sen jälkeen treeniin kiinni maltilla ja tunnustellen. Oma pää ei meinaa antaa periksi vaan salille tekee mieli. Kun pitää levätä, mutta kuitenkin syödä norsulauman annoksia ruokaa, tuntuu kroppa paisuvan silmissä. Onhan ne lihakset tallella, mutta kun paineet ovat täysin häviksissä, olo tuntuu löysältä. Valitin valkuille lössähtänyttä olemustani ja kuinka housut ei mahdu päälle. Valmentajan vastaus:"Osta mekko." Niinpä :) Sain myös tänään meilissä käskyn lopettaa siellä vaa`alla ramppaamisen :) Kroppani on hyvin nesteinen ja siitä kuulemma näkyy stressaamiseni. Kisojen jälkeen olen saanut ainoastaan kaksi ehjää treeniviikkoa, joten vähemmästäkin stressaa!! Kisatavoite on kuitenkin vasta syksyssä 2015, joten nyt vaan malttia. Bull antoi mielestäni hyvän neuvon eilen. Hän kehoitti minua pysähtymään joka päivä hetkeksi, hengittämään syvään ja rauhoittamaan mieleni. Tämä on valmennusta parhaimmillaan! Muokataan kroppaa, mutta hoidetaan myös mieltä. Bullin sanoin: Tätä tehdään terveys edellä. Siispä täytyy tällaisen mullekaikkihetinyt-ihmisenkin oppia malttia ja levätä. Nopeammin pääsen normitreeniin kiinni kun nyt maltan parannella itseni rauhassa.

Ruoka onneksi maistuu ja eilen menin ja törsäsin 5,50€ pensasmustikoihin. Mustikat eivät ole suosikkejani, mutta kun valmentaja sanoo, että ne ovat tällä hetkellä parempi vaihtoehto kuin mansikat, niin minäpä syön niitä. Valmentajan sana on laki. Mulla on onneksi kaksin kappalein näitä huippuvalmentajia. Kiitos Jari "Bull" Mentula ja Harri Forsberg eilisestä perseelle potkaisusta :)

Pensasmustikoita ja rahkaa. Namia.

Maanantaina kutsuu Meritangot Baltic Prinsessillä. Omat eväät kulkee sinnekin mukana. Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu ja mä pääsen taatusti sinne salillekin vielä monta monta kertaa kiusaamaan kroppaani :)

Lauantaiterveisin, Titi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti